vrijdag 31 maart 2006

33 toeren

Ik hoor het mezelf nog zeggen, een jaar of zestien terug. "Het geluid van een elpee is mooier dan een CD!" Ik vind dat eigenlijk nog steeds. Maarwat heb je eraan als je ze niet meer draait? Het doet het wel eventjes pijn, het afscheid nemen van een groot deel van mijn, zo zorgvuldig samengestelde, platencollectie. Zeker als ik de hoezen langs zie komen. Van sommigen weet ik nog precies waar ik ze vandaan heb. En wanneer ik ze draaide. Kom ook platen tegen die ik nooit draaide, maar die je wel "hebben moest". Of platen "waar ik nog zeker een keer goed naar moet luisteren".
Het gaat allemaal heel snel in mijn hoofd. Ik kan me goed inhouden, trek maar 1 elpee uit de stapel (even overzetten naar mp3). Weet precies wat er om gaat in het hoofd van buurman Krattenstapelaar. Ik zie de blik in zijn ogen die ik zelf ook meer dan eens had. Prachtig!
(wees gerust Buuv & Nicovriend: Transvision Vamp, Travelling Willbury's, Tröckener Kecks, John Cale & Herman B. staan er nog gewoon. In mijn hoofd bleef ik de stem van Zipper horen. "Die moet je hebben!" )

2 opmerkingen:

  1. Ook ik sta op deze vreselijke splising in mijn leven,weer verhuizen met een vrachtwagenlading LP,s die je eigenlijk nooit meer draait???
    Maar hier ook....Herman B,Kecks,Sugar cubes,Riuytchi Sakomoto enz..enz...ook ik hoor hierbij de stem van Zippervriend.
    Zullen we afspreken dat ik voor de wegdoe nog een nostalgisch avondje organiseer?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. DEAL! Eerst een snelle macaroni met bier en dan ploaties draaien!

    BeantwoordenVerwijderen